Tijdwinst dankzij geautomatiseerd scannen bij verlading

27 augustus 2012

rekenvoorbeeld-auto-id_1.jpgEfficiënte logistiek wordt steeds belangrijker. Dit kan bereikt worden door een snellere registratie en controle bij verlading.

Deze aspecten worden gepromoot met het NK Speed Docking, een initiatief van Mars Nederland en H.J. Heinz. Het doel? De verblijftijden bij de distributiecentra van hun klanten – de retailers –verkorten.

De registratie- en ontvangstcontrole via het SSCC-label met het GS1-verzendbericht zijn belangrijk om verblijftijden te verkorten. Met conventionele handscanners dient u elke pallet handmatig scannen. Een tijdrovende zaak in vergelijking met geautomatiseerd scannen, bijvoorbeeld met vast scanstation op het laad/losdock of met een barcodescanner op de vorken van een heftruck. Het volgende voorbeeld toont dit aan.


83% tijdswinst met geautomatiseerde ontvangst
Het handmatig verwerken van de pakbon kost per pallet gemiddeld 120 seconden voor de registratie. Een vrachtwagen met 26 pallets kost dus 52 minuten. Met een automatische scanmethode, gecombineerd met het GS1-verzendbericht, wordt de registratietijd gereduceerd tot minder dan 10 seconden per pallet. Voor diezelfde vrachtwagen komt het totaal op 4 minuten en 20 seconden. Een besparing van 48 minuten, oftewel 83%! Bovendien komt er veel mankracht vrij die u kunt inzetten voor andere activiteiten. Tel uit uw winst!

Wilt u meer informatie? Neem contact met ons op via onze verkoopafdeling, telefoonnummer 0346 - 59 45 55.

rekenvoorbeeld-auto-id_2.jpg























| meer identificatie nieuws |

Deel deze pagina via:
AutoID nieuws
het volledige nieuwsarchief
PRODUCTEN & DIENSTEN
CONTACT
routeplanner
Studio 16 Websolutions webbouw & online marketing
test